19 medlemmer var mødt.

Aftenens første program blev indledt med fremvisning af billeder fra Egon Johannsen, Peter Ranlev Larsen og Mona Honnens.

Det var fremragende billeder som blev flittig kommenteret.

Egon, Peter og Mona fortalte historien bag billederne, og det giver en helt anden baggrund at se dem på. Især billederne fra Afrika gjorde et stort indtryk på de fleste af os.

Selvom jeg synes billederne var perfekte, fremkom der alligevel gode forslag til forbedringer i form af alternativ beskæring, og det er der, vi lærer en hel masse.

Aftenens andet program var fremvisning af billeder fra natfotograferingen d. 2. marts i Aabenraa centrum.

For at vi fremover kan blive bedre til at lave billedbedømmelse, blev der omdelt en guide til billed be-dømmelse.

Guiden indeholder afsnit om:

Teknik (skarphed, belysning mv.)

Komposition (bla. beskæring og opbygning af billede)

Oplevelsen (herunder, hvordan er emnet tolket)

Tre medlemmer viste deres natbilleder frem og deltagene blev inddelt i tre hold og fik udleveret et lille skema, hvor man kunne give billederne point efter billedguiden. Herefter var en talsmand fra gruppen oppe og fortælle om baggrunden for gruppens pointgivning af de enkelte billeder.

Der blev arbejdet seriøst med billedkritikken og der fremkom rigtig mange gode anbefalinger, som vi alle kan lære af.

Christian rundede aftenen af med at oplyse, at han syntes det havde været en rigtig god aften og at alle de tilstedeværende havde arbejdet positivt med billedbedømmelsen og at det kunne være en model fremover i klubbens aktiviteter.

Guiden til billedbedømmelse kan findes under Forum -> For medlemmer->Dokumenter

Mogens