Klubaften 14.10.24

Formanden: To af vores medlemmer er blevet hædret i Aabenraa Kommunes arkitekturkonkurrence med emnerne byrum og byhuse. De to medlemmer var Cathrine Christensen og Mogens Keld, sidstnævnte med to billeder. TILLYKKE.
Vi er inviteret til et foredrag i Alssund Fotoklub om makrofotografering. Foredragsholderen hedder Lars Kristensen og skriver følgende om sit foredrag:
Makrofotografi af smådyr – sådan kommer jeg HELT tæt på.
I foredraget fortæller jeg om, hvordan jeg kom i gang med at fotografere og hvorfor det lige blev makro der blev min passion.

Jeg fortæller om hvilket udstyr jeg bruger, hvordan jeg planlægger mine fototure rundt i hele Danmark samt hvordan jeg finder de helt specielle arter jeg fotograferer.
Yderligere hvorledes jeg redigerer mine billeder og hvilke programmer jeg anvender. Under foredraget viser jeg en helt masse af mine bedste makro billeder og fortæller om, hvordan billederne helt praktisk blev til.

I kan læse mere om Lars på dette link: https://www.photobykristensen.dk/home

Dato: 11. november
Tidspunkt: kl.19.00

Sted: Kasernen i Sønderborg auditoriet på 4. sal

Christian: Næste gang fortsætter vi med emnet blitz. Denne gang skal vi selv prøve i små grupper.
Flere udtrykte ros til Günther for turen og fortællingen rundt i Aabenraa gamle gader sidste mandag.
Cathrine var glad for det, hun havde lært om fotografering indtil nu. Det har betydet meget for mig.
Günther: HUSK at sende billeder fra vægterturen (sendes til Günther: gunter.clausen@yahoo.com).
Herefter viste og fortalte Christian og Thomas om brugen af blitz.
Det er slet ikke så svært, pointerede Chr. flere gange. Det vil vise sig næste mandag.
Antal deltagere: 15
/Henning