REFERAT AF KLUBAFTEN 30. SEPTEMBER 2024

DELTAGER: 19

VELKOMMEN TIL KLUBAFTEN:

Vi har fået en invitation fra Leif Thøisen tirsdag den 1. oktober 2024 kl. 15.00 hos Münchow Foto, Åbenrå. Stefan Mann fra Leica kommer og demonstrere 2 nye kameraer. Alle er velkommen.

BORDET RUNDT:

Cathrine: det er uhøfligt at sidde og snakke i krogene, når man har inviteret til et foredrag. Der blev snakket højt, mens Ib Trebbien holdt foredrag. Det kan vi ikke være bekendt.

Egon: Det første Luminar kursus er afholdt, og kursus nummer 2 er nu klar. Har man lyst til at deltage, skal man kontakte Inger eller Alice, så vi kan finde en dato, hvor alle kan.

Günter: På mandag mødes vi på Brundlund Slot kl. 19.00 til Vægtertur. Da der også skal være tid til at fotografere, vil turen højst sandsynlig kun være omkring Slotsgade og Møllegade. Günter håber på at få billeder for rundturen, som de så kan bruge til hjemmesiden.

Benthe: tilslutter sig Cathrines kommentar vedrørende foredraget.

Knud Erik: MÅNEDENS FOTO: STILLEBEN

På fransk hedder det nature morte, som betyder ”død natur”, som er en foto- og malerteknisk stilart, der viser opsætninger af livløse genstande – oftest smukt dækkede borde eller blomster.

Oprindelse fra tysk Stillleben = som betyder stille liv.

I den danske ordbog: Stilleben.

1. pladsen: 197 point Benthe
  2. pladsen: 183 point Diana
  3. pladsen: 182 point Tina

HUSK LIGGE BILLEDERNE OP PÅ VORES HJEMMESIDE UNDER MÅNEDENS BILLEDER.